יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

חליפת מכתבים בין הסר לשר

חליפת המכתבים שהייתה ביני לבין שר האוצר


                                                                              יום א 04 אוגוסט 2013
שעה 09:00                                                           
ליאיר בוקר טוב ושבוע טוב
הדברים שאני עומד להביא בפניך באים ממקום טוב, לכן כדאי שתקרא ותפנים את המסר.
עד לבחירות כמעט ולא עשית שגיאות, זאת אומרת פה ושם כולנו טועים, אבל בגדול, הקמפיין שלך הצליח מעבר למשוער.  מה שאומר שקבלת ההחלטות שלך הייתה נכונה כמו גם בחירת האנשים ( אם כי לטווח הארוך מה לשי פירון איש ימין מובהק ויעל גרמן  אשת שמאל, זה אף פעם לא הצליח בעבר ואני מטיל ספק אם זה יצליח בעתיד ).
אבל מאז שהתיישבת בכורסת השר אינך מפסיק לשגות.  ולראיה , בכל הסקרים המפלגות לציידך צוברות כח ומפלגתך יש עתיד רק יורדת.
אני יודע מה אתה חושב, זה רק מכה קלה בכנף והכל יתהפך פה עוד שנה שנתיים כשהמצב הכלכלי ישתפר (אם בכלל ) אך לא היא. מספר השגיאות שלך מתחיל לייצר מסה קריטית שאין ממנה חזרה. ובהכירי את בוחרי המרכז ( בעיקר הצד השמאלי שלהם ) כאשר הם יעזבו אותך זה לנצח, הם יגידו לך שלום ולא להתראות – ובצדק.  הרווחת זאת ביושר.  
על בוחרי הליכוד אפשר להשתין בקשת והם יגידו שזה גשם ויצביעו פעם אחר פעם לנתניהו. אלא שבוחריך הם קצת יותר אינטליגנטים וקשה להאכיל אותם לוקשים וספינים חדשות לבקרים.  ואני לא מדבר פה על הבטחות הבחירות שלך כמו שאתה נוטה מן הסתם לחשוב.  הם מספיק חכמים להבין שאת הבור שיצרו כאן נתניהו ושטייניץ בקדנציה הקודמת לא ניתן לתקן בוקר אחד במטה של קסם.
אלא שההתנהלות שלך במספר נושאים קטנים ולכאורה שוליים מקוממת שלא לומר מרתיחה את דמם ( שגם ככה רותח בחום יולי אוגוסט). החל מהתייחסותך לסוגית הנגיד פרנקל, המשך בנושא שביתת עובדי משרד החוץ וכלה בהצבעה המצפונית של ח"כ עדי קול בעניין חוק המשילות.  וכל זאת רק בשבוע האחרון.
מצער לחשוב איך פנטזנו שאתה מסוגל להוות ביום מן הימים אלטרנטיבה שפויה לראש הממשלה. כשזחיחות הדעת שלך כבר עולה על שלו. בקצב הזה בעוד שנה שנתיים יקרה לך בדיוק מה שקרה למפלגות שינוי קדימה ד"ש ושאר מפלגת המרכז ז"ל שקמו בתרועה גדולה השאירו אחריהם אבק דרכים והתפזרו לכל רוח.
בכבוד רב 
הסר, משה שיינרמן  


שעה 11:00    תגובת  צוות "יש עתיד"
היי משה,
מאז שנכנסנו לממשלה הצלחנו לעמוד ברוב ההבטחות שנתנו לבוחרים שלנו. החל מסוגיית השוויון בנטל, הקמת קבינט הדיור, חידוש תהליך השלום ,שינוי שיטת הממשל ועוד. בנוגע להערתך בקשר למינוי הנגיד פרנקל, פרופ' יעקב פרנקל הנו אדם מוכשר ורב זכויות, שהיה נגיד בנק ישראל למופת, ויכול היה להביא תועלת גדולה למשק הישראלי מול המשבר הכלכלי העולמי. היום קיימת אווירה של חוסר אמון ,וציניות בקרב הציבור מה שעלול לגרום למצב בעתיד שאף אדם לא ירצה לכהן בתפקיד ציבורי. בנוגע לשביתת עובדי משרד החוץ , עובדי המשרד הם עובדי מדינה , כמו עובדי משרד האוצר הם מרוויחים על בסיס שכר דומה. בוא נזכור שזה סכסוך של אנשים שרוצים תוספת שכר, זה לא סכסוך אידאולוגי. סכסוכי עבודה הם לגיטימיים, הם חלק משוק העבודה הישראלי. ושר האוצר מנהל איתם דיאלוג ללא הרף. לסיום בנוגע להתנהלותה של ח"כ עדי קול בהצבעה על חוק המשילות, בכל המפלגות קיימת משמעת סיעתית, גם אצלנו מדובר במשמעת סיעתית שהיא גם דבר דמוקרטי מקובל מאוד וגם ביטוי לערך החברות שהוא מרכזי ב"יש עתיד" מה גם ששינוי שיטת הממשל הוא אחד מהשינויים שהבטחנו לבוחרינו לפני הבחירות. שיהיה המשך יום נהדר,

הילה צוות יש עתיד.


שעה 14:00
להילה ולצוות התגובות שלום רב
אני מבין שזה עיסוקכם ומזה את מתפרנסים וזה בסדר מבחינתי. אני גם מבין שאת מצטטת מדף המסרים היומי ש"המנהיג" או מי מטעמו העביר לכם וגם זה בסדר. אבל אם זו תשובתך כנראה שלא ירדת לסוף דעתי ועל כך אני מצר. את התגובה שלך שמעתי בסוף השבוע בהזדמנויות שונות ישירות מפי האתון ואינני נזקק למתווך נוסף בדמותך.
כנראה שהציבור מה לעשות,  קצת יותר אינטליגנטי ממה שנדמה לכם,  ולא מוכן לאכול ספינים ממוחזרים השכם והערב.  כל מה שרציתי זה שתעבירו לזחוח הדעת שמשלם את משכורתכם, את מה שחשים בוחריו ההולכים ופוחתים משבוע לשבוע. וכפי שצינתי אם המצב ימשך כפי שהוא, תצטרכו כמה חבל,  בזמן הלא כל כך רחוק לחפש מקום עבודה חלופי. כי אולי תישארו עם מפלגה להיאחז בה אך ללא בוחרים.
ושיהיה לכולכם  יום נפלא ושבוע טוב.

הסר, משה שיינרמן


שעה 17:00

משה
אני דווקא מסכים אתך שציבור הבוחרים אינטליגנטי, ודווקא בגלל זה אין לי שום חשש. אחרי שיעבור הכעס הראשוני על קשיי התקציב הם יבינו שעשינו את המיטב ואנחנו נלך ונגדל. גם במהלך מערכת הבחירות הספידו אותנו לא פעם, ואת התוצאה אתה יודע.

השר, יאיר לפיד

  
אשר יגורתי לא אחר להגיע למחרת                        יום שני 05.08.13

מן העיתונות :
יאיר לפיד, שר האוצר ויו"ר מפלגת "יש עתיד", מתרסק מבחינת אמון הציבור בו. לפי סקר של ערוץ הכנסת, 78% אחוז מהציבור בישראל לא סומכים על לפיד כשר האוצר.
כמו כן, ענו לא פחות מ-82% מהנשאלים בסקר כי לפיד גם לא ראוי להחליף להחליף את נתניהו כראש הממשלה, לעומת 12% בלבד שטענו כי הוא ראוי להיות ראש ממשלה. 54% מהנשאלים סברו, כי לפיד לא מקיים הבטחותיו לבוחרי "יש עתיד". כאשר נשאלו מצביעי לפיד בסקר האם בכוונתם להצביע לו שוב, 43% מהם השיבו בשלילה ואילו 41% - בחיוב.
סקר ערוץ הכנסת בדק גם מה היו התוצאות בבחירות לכנסת אילו היו מתקיימות היום: הליכוד-ביתנו 30, העבודה 17, הבית היהודי 17, יש עתיד 13, ש"ס 10, מרצ 10, יהדות התורה 6, התנועה 4, חד"ש 4, רע"מ-תע"ל 4, בל"ד 3, קדימה 2.